måndag

måndag. kväll. trött.
idag bestämde vi oss för att promenera nya årstabron, jag och J. det blåste förskräckligt men fint var det, varmt och bra utsikt över hela härligheten. höll på att blåsa rätt ner i det stora blöta blå men som tur var fanns det synnerligen goda räckeskonstruktioner så jag höll mej på mattan, eller rättare sagt på bron. sen gick vi förbi foto-tomas hus och sen till kvarterskrogen för lite lunch. kycklingsouvlaki med ris, tzatziki och ratatouille. mäkta gott och mäktigt mättande. sen promenerade vi vidare. till globen närmare bestämt. gick en tur i shoppingcentrat, jag hittade fina stövlar och J hittade fina hörlurar. sen blev det dags för tvärbaneri, rätt bort till gröndal och stadsmissionen. där shoppade vi vidare. ett stycke fin soffa ala sjuttital, ett stycke soffbord, ett stycke pall (fin röd) och slutligen men inte minst en bokhylla. vi har exakt samma åsikter om vad som är fint och vad som är mindre fint och hade tittat ut precis samma möbler båda två så det blev liksom inget snack. imorgon ska möblerna hämtas per hyrbil. och så en tur till kungsholmen för att befria apan från fiffi-sakerna som fyller upp hela hans arma klädkammare. och en tur till ikea för att inhandla material till en sänggrej vi ska bygga. försöka bygga. och jag ska köpa borr och sånt. manligt.
.
var hos apan ikväll med familjen och sheriffen av fiskis. det var fint. jag gjorde äppelsnask i stekpanna som inmundigades tillsammans med vaniljglass. det var utsökt. till detta spisades dvd-film av det något annorlundare slaget. en amerikansk film om ungdomar som till stor del gick ut på sex. den var sådär måste jag säga. vet inte riktigt vitsen med de vågade sexscenerna, blev mest lätt äcklad av dem... men men, nån måste ju ha gillat dem, annars skulle de väl inte varit med.

.

nu ska jag äta en smörgås.

sen ska jag sova.

sova gott.


Kommentarer:
Postat av: Alex

Den där filmen var ju riktigt gooo, eller vad säger du syrran?

2005-08-30 @ 01:41:08
Postat av: fi

filmen var hemsk. och det är sanningens ord. brrrorsan!

2005-08-30 @ 22:07:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits