stora galendagen

fick till slut tag på en lastbil. i nacka. har farit runt hela dagen med den där bilen. nacka till hem. hem till apan. apan till stadsmissionen gröndal. stadsmissionen gröndal till hem. hem till tippen i årsta. tippen i årsta till ikea kungens kurva. ikea kungens kurva till silvans kungens kurva. silvans kungens kurva till hem. hem till nacka. jaja. mycket åka har det blivt. nu står här åtta köksskåp i kartonger för att monteras ihop. åtta skåpluckor att montera på skåpen. tolv hyllor att montera i skåpen. en mdf-skiva att montera ovanpå skåpen. vinkeljärn att montera på skivan för att montera sängen i. och så har vi garderoben som J snart är klar med att montera ihop. och så hyllan som väntar på att monteras. imorgon kommer bli lika jobbig den verkar det som. men på ett kul sätt. fast idag har också varit fin. fast jobbig. det blir nog fint när det blir klart. det är klart det blir.

jag är sugen på kokt torsk med äggsås och potatis. gröna ärter till.


- - - -

funderade lite över när jag kom på det här med att tro. att tro på människor. att tro på sig själv. tror att det var några år sedan. nu känns det liksom så självklart alltihop. tror så mycket på mig själv. tror så mycket på människorna. det är allt mer viktigt för mig att försöka förstå människorna jag möter. försöka se människan som finns bakom den yta hon visar upp för andra. försöka förstå varför människorna beter sig som de gör. och varför jag gör som jag gör och är som jag är. fast det kanske aldrig kommer gå att förstå. nöjer mig rätt bra med att försöka förstå hur saker och ting hänger ihop. försöker se på saker på ett klarsynt sätt. ibland är vägarna så klara och väl upplysta att det liksom inte är någon tvekan om vilken väg man ska gå. ibland är det mer dimmigt och snårigt och man behöver tänka till lite extra. men någonstans finns alltid hintar, vägvisare som pekar åt rätt håll. jag menar, det handlar ju bara om omvägar. går jag fel någonstans hittar jag ändå rätt till slut, det blir bara en liten extra omväg som lär mig något nytt.

har lärt mig att aldrig ångra saker som hänt. det som har hänt har hänt och allt jag kan göra är att lära av det. det finns så mycket stort att lära i allt det som vi kallar misstag. misstag, kanske inte ens är rätt ord, det är ju mer lärande vägar till något bättre..?

kanske handlar livet om träning. träning i att vara människa. träning i att se vägarna mer klarsynt och lite mer direkt. ju mer man tränar sig i att gå rakt desto lättare blir det.

det var bara en tanke.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits