typisktalltså

Så blev man sjuk.
Jaha, det var ju typiskt.
Nu när jag väl hade planerat väl.
Men frossa legitimerar frossa så jag frossar i mig choklad, glass, karameller och läskedrycker...
Gjorde äppelkaka i stekpanna med vaniljsås och glass.
Det var mumma!
Och ordentlig mat också förstås alltså.
Potatismos med falukorv och sån där röra med tomat, majs, lök, champinjoner som mammor har i sina ugnskorvlådor... Och så grönsaker. Och ost. Så jag är duktig också och inte bara sjuk.
En till duktig sak är att jag har frostat av den värsta istiden i frysfacket idag.
Hammare. En bra hammare är underskattat när man ska frosta av frysfack.
Liksom bara, pang pang, borta! Och så kan man stänga frysfacksluckan igen!
Fast nu orkar jag inte tänka mer på frysfack för nu ska jag sova.
Har sovit väldigt väldigt mycket idag.
Sånt är viktigt när man är sjuk.
Och att man dricker vatten.
Och att man har fönstret öppet så man får frisk luft.
Och att man inte "åker hiss" med snoret utan snyter sig ordentligt.
Och att man borstar tänderna och duschar, för då känner man sig lite piggare.
Det tycker mammor är viktigt.
Det tycker jag också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits