Freitag, jawohl!

Började dagen med att försova mig. Vaknade tio minuter innan jag skulle vara på jobbet. Finemang, verkligen, med tanke på att det var andra dagen på ett vik också. Super. Fabulouse. Underbart.
Kom dit tjugo minuter för sent. En ganska kort stund med tanke på att på den halvtimmen hann jag äta frukost, borsta tänderna, språngmarscha till en buss som jag fick vänta på i tio minuter och sen raskt promenera till jobbet. Lagade lunch till 60 barn och ett lagom antal vuxna. Lätt som en fiskpanett, med ris och filsås. Sen in till femmorna och glada, ledsna, arga och roliga barn. Trivs! Hoppas det blir fler gånger! Och tack till hästarnas matte som tipsat dagiset om min arbetskraft!

Sen in till stan. Träffade Kattis vid Kungsträdgården, gick och smakade på mumsiga ostar i Görans ostbod. Måste gå dit och shoppa ost någon dag, äkta getmese är livet! Han fick sina färdigavklippta fingervantar, fållade av mig.

Efter att vi trånat efter ost gick vi vidare till Nybrogatan och inmundigade en särdeles utsökt tjingtjongbuffé. Sushi, mongolisk barbecue och friterade bananer med glass. Särskilt stort cred till servitrisen som var helt underbart barsk! Härligt! Uppfriskande! Fenomenalt!

Som om denna matfrossa inte skulle räcka gick vi till Baresso och fikade efteråt. En kaffe och två praliner. Det blev mycket tid att prata. Prata är fint. Roligt att prata med K, hon är klok och lagom störd. Det är perfa.
Sen åkte vi hem. K hem till Sumpan och jag hem till Hanpan.

Legat i sängen sen jag kom hem. Surfat lite lagom slött, glott lite lagom slött på teve, gjort precis ingen nytta alls. Det är så fredagskvällar ska vara. Imorgon är det lördag. Då ska jag träffa K igen, och Anna Sö. Kul! Anna Sö ska ta sig till Stockholm efter fotbollsmatch och sen blir det ut och dansa disco och rulla PapaDee-hatt! (Lycka till på matchen.)

Nu är jag trött men övertrött. Imorgon kommer J hem. Det blir också fint. Är tomt och tråkigt här hemma utan honom. Nu är han i Borås och spelar fint (får man förmoda).

Nu är det dags att sova. Ska äta en smörgås och sen sova. Sova är bra. Särskilt om man är trött. Jag är trött. Godnatt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits