luggens mat

potatisgratäng, gjord i stekpanna.
luggens rödvinskokta aubergineskivor.
sallad.
ett glas rött.
katten och berget som middagssällskap.
vad mer kan man begära en vanlig fredagskväll?
och så ska jag få träffa jaqee, lisa mfl också.
det ska bli fint.

fast jag saknar j. väldigt mycket. han är i norge nu och det känns längre bort än nånsin. det känns inte ens nära att prata i telefon. det är så många mil och arton timmars bilresa mellan oss. det är fjäll, dalar och mil på mil av slingrande bergsvägar mellan oss. jag är glad att han har ett jobb han tycker är roligt. men att vara ensam hemma i skogen är verkligen långtråkigt i längden. tur då att jag har fina vänner!

igår var jag och mimmi hos majja. vi drack lite vin och åt nybakat bröd jag gjort i mina nyfyndade limpformar. sen tittade vi på efterlyst och sen vågade inte jag och mimmi åka hem utan sov hos majja. dom är så roliga! fina människor.


och just ja,

grattis martin till körkortet!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits