Torsdag 24 november

dancing dingo
På Dancing Dingo, Six Figure Transatlantic spelade musik rakt in i hjärtat och den som såg efter noga kunde se spåren efter tonerna i mina ögonvrår....

- - - -

Så har jag jobbat idag. Kändes lite ovant, för att uttrycka det milt... Men så roligt! Roligare än jag mindes det! Får så mycket tillbaka om man bara ger litegrann...

Annars är dagen grå. Morgonen var grå, dagen var grå och kvällen var grå. Nu regnar det på taket och jag ligger precis under himlen. J är ute och far igen, och även om jag är så glad för hans skull, längtar jag till våren, till vår vår. Idag är det en månad kvar till julafton, jag längtar. Längtar efter julen. Längtar efter familjerna, längtar efter julmat och julgran och allt som är julen. Gemenskap.

Borde skriva en ny dikt till finalen den tionde men känner ingen inspiration. Hur ska man hitta inspiration? Den där eviga förbannade frågan. Varför ska man skriva egentligen? Varför ska man dela med sig av det man skriver, egentligen? Egoism, uppmärksamhet som häller sirap på egot. Löjligt.

Nu ska jag ta mitt trötta och sura jag och sova. Imorgon är det en ny dag. En ny dag med barn att ta hand om, trösta och förmana, en ny dag med avklippta fingervantar från Kappahl och kanske en bästaste bästis.

Godnatt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits