plommonspäckad korvlever

idag har jag städat. J har ju varit på landet sen i fredags och under tiden har jag lyckats överträffa mig själv i stökighet. denna orgie av slarveri har verkligen slagit alla rekord. idag stod jag här mitt på slagfältet och funderade över olika lösningar och sätt att hitta mina saker. jag kom fram till följande alternativ:
1) vända lägenheten uppåner och skaka ordentligt och sen se vad som ramlar ut
2) riva ner alla sakerna på golvet och liksom pulsa fram med fötterna släpandes för att sedan ställa tillbaka allt igen där jag tror att det ska stå
3) det hemskaste av alternativen, städa!
4) ja, det fanns faktiskt ännu ett alternativ och det var att låta all skit stå som den stod och låta J städa men eftersom det vore en högst elak och ond lösning och jag är rätt så snäll (faktiskt) så var det knappast en lösning.

för att komma fram till bästa alternativ (vilket krävde en del grundligt tänkande och en del stort mod) bestämde jag mig för att först gå och handla. sagt och gjort. jag knatade ner till ica hornstull och handlade. bröd. ärter. potatis. champinjoner. tomater. diskborstar. diskmedel. (för jag behövde inte bara städa, jag behövde verkligen diska också) (och ja, det var MYCKET disk så jag behövde nytt diskmedel och nya diskborstar). jag glömde köpa mjölk.

kom hem. diskade. (med nya diskborstar och diskmedlet.) (diskmedlet luktar godis.) (tycker inte om diskmedel som luktar godis.) (jag hade aldrig köpt diskmedlet om jag vetat att det luktade godis men det stod faktiskt att det luktade citrus.) (om du inte tycker om diskmedel som luktar godis ska du inte köpa "Skona handdiskmedel citrus".) (om du däremot tycker om sånt diskmedel kan jag rekommendera det å det grövsta.)
började torka golvet med skurtrasa, för hand. kom på att det var för jobbigt så jag gick iväg en gång till för att handla en mopp. på smartys vid hornstull har dom billiga mopp-set. femti kronor för hink, urvridare, mopp och moppskaft. köpte fem par billiga strumpor också. och tiopack näsdukar. spontant av mig.

moppen visade sig vara värdelös. jag trodde att "maria" var ett välkänt städartikelsmärke och alltså ett bra sådant men det var snarare så att det var välkänt och urdåligt. fick moppludd över hela köksgolvet. så det hela slutade med att jag skurade alla golven i lägenheten för hand. med skurtrasa. irriterande. men det luktar iallafall gott och golven ser fina ut. trägolv ska dofta såpa. annars är det på låtsas.

som sagt. ikväll kommer J hem. det ska bli fint. vi ska träffa malin och sen gå och lyssna på kenneth och oscar och dansa lite rääggi. fina fisken. fast först ska jag nog gå och handla mjölk. om jag kommer ihåg det förstås.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits