en eeeevigheeeet... (konsten att driva ut carola ur hjärnan...)

fantastiskt. det blev en torsdag den här veckan också! prisa gud! snart kommer skatteåterbäringen! tio feta laxar skall fångas av mej efter midsommar. de blir krejjer de!

här hemma är allt lika idylliskt som vanligt. J håller på att gräva i mitt nya trädgårdsland, han är en fin hemma-man han! mina odlingar i köksfönstret och på skrivbordet växer sig allt större och större och högre och högre... snart spräcker de taket och fönstret och släpper in våren på riktigt.

barnen är snälla och fina och bråkiga och glada och vilda, som vanligt. fröken själv är rätt så trött men biter i hop och försöker andas djupt när tålamodet tryter. igår bakde fröken bröd som alla fröknarna och barnen åt i solen ute på gården.

här är kaffestugan öppen, när som helst och för vem som helst! (nästan vem som helst... vet inte om jag skulle vilja ha till exempel herr Bush på besök, tror inte vi skulle ha så mycket att prata om, Bin Ladin vore ju en intressant snubbe att ha vid fikabordet... vi kunde sitta och dricka finkaffe från moccabryggaren ur mina fina kaffekoppar och äta mina hembakta kanelbullar och prata om livet, om tro och övertygelser. eller så håller jag mig till mina vänner. kom på besök! majja till exempel, kom å fika med mej! kom och prata med hönsen och prata med tuppen om att han inte behöver vara så in i norden sexfixerad...

nu är klockan sent igen. hur går det till egentligen? kvällen hemma går på bara några minuter men sista timmen på arbetsdagen verkar evighetslång...

nästa helg är det kollohelg, ska bli roligt! och särskilt roligt ska det bli att träffa bästa miriam!

gonatt. häjje.

PS. carola? NEJ TACK!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits