hjärnbrist

konsten att byta två veckors snorlindad hjärna mot en fullt fungerande normal sådan. en svår konst. alla tips mottages tacksamt. försöker få in dom här dikterna i mitt arma huvud. har börjat inse att det är tur att jag inte är nån slags artist, hur hade det sett ut?  nån som står och virrar på scenen med famnen full av papperslappar med text... nätackdu. fast varför ger man sej in i sånt här då? det måste ju bero på:
a) dum i hela huvet  
b) vill synas  
c) vill få nån slags respons  
d) kommer aldrig att få ge ut sina verk i bokform så då kan man ju lika gärna pracka på folk sakerna i hörbar form 
e) dum i halva huvet och resten av huvet fungerar inte

ja int vet ja...


gårdagens triumf var iallafall att lyckas få torun och annika att spela betapet. även om dom vann. sådärja. ännu två sektmedlemmar! yes!

- - -

ha! lyckades komma på hur man byter en sämre fungerande hjärna mot en kreativ sådan! lösningen var enkel, trädgårdsgrovarbete! nu är jag full av energi och speedad som en hamster! har friserat äppelträn, kapat stockar och sly samt kvistat av stockarna och slyet. de ska vara till gärdsgården och ett litet trädgårdslandsstaket. ujaneme! jag längtar efter att gå ut och sätta spaden i jorden och gräva upp landet! de där drivbänkarna från classe ohlson vore inte helt fel heller...

J sitter och plinkar på sitt pjano i sin lilla skrubb. själv tror jag att jag ska koka lite te och trycka i mej lite ostmackor. det är mat för en grovarbetare!

sen borde jag träna dikterna också... nu kan jag dom NÄSTAN utantill...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits