möten

dag 3 innehåller livet och människorna. de stora och små mötena med de små och stora människorna. möten med barnen och möten med deras föräldrar. möten med medmänniskor. helt enkelt. och möten med vänner, nya och gamla vänner. nya och gamla människor, möten som alla betyder precis lika mycket.

jobbat. skött om alla de små barnen. jobbat. föräldramöte. dragit med anna till patricia där göran och mattias spelade med Six Figure Transatlantic. (
www.thatsitsir.com) hon tyckte om deras musik. och vem kan tycka annat? det finns så mycket själ i musiken så jag blir rörd ända ända någonstans där långt inne. beror det på banden med bandet? eller helt enkelt på musik med så mycket själ att hjärtat inte riktigt orkar slå i samma takt?

anna jag och maria drog till kvarnen. jag blev trött. jag åkte taxi hem med en chaufför uppvuxen ca 2 km från min egen uppväxt. kanske är ålder ett avstånd uppfunnet av hittepå? jag menar, band och drift som människa är samma mellan människa och människa oavsett ålder. min egen drift, att göra gott för att få gott, omtanke om mina stora och små medmänniskor, den driften och den lusten finns hos så många oavsett om man vill kalla människan för gammal eller ung. förstår du vad jag talar om eller är jag lika otydlig som gränserna hos mina tankar? jag har sagt det förut men jag säger det igen, vi lägger ner nu. lägg ner garden, lägg ner dina vapen och finn lugn i ett varande utan gränser. låt ditt jag flyta fritt genom världar större än dina tankars omfång och finn lugn i gränslösheten.

vi lägger ner nu. solen är vår vän och världen allt om.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits