spegelbild

uschianemej... tittade mej i spegeln och såg någon som inte var jag. bara någon blek och glåmig skugga av mej själv. måste försöka komma ut och få lite friskluft eller nåt. det här håller ju inte. hostar och snorar och sover så mycket jag kan. typiskt dåligt.

borde öva läsning men orkar inte. tycker att jag låter så burkig nu så jag står inte ut att höra min egen röst. fy farao. helt enkelt.

det roliga som hänt idag är iallafall att fröerna börjat gro och skjuta upp små skott. läkemalvan vann tävlingen i att komma upp först. små späda ljusgröna blad. sånt gör en glad.

träden står fortfarande och väntar på att få bli klippta. men idag har det regnat och jag har ingen lust att utsätta mitt förkylda jag med en massa kyla. nätack.

nu kommer J snart hem från jobbet. ska försöka improvisera någon slags ätbar föda. när jag är sjuk eller alldeles för trött blir maten konstig. eller det känns iallafall så. brukar bli rätt ok trots allt men ända fram tills man smakar ser det ut som ett misslyckande. vi får se. soppa? nä int vet ja.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits