hemma

borta bra men hemma är ett hem.
efter några veckors runtreseri är jag äntligen hemma igen. nu ska jag nog sova. det är en bra sak att göra när man har semester. och jag kan sova i en hel vecka till. det är bra!

----

sova lite, kolla datan lite, kolla tv lite och gå runt här hemma och dricka varm mjölk och äta smörgåsar. det är finfint. eller för att säga som pappa, "det fastnar inte där bak!"

jag är lite sur. min telefon är ju inne på lagning och tills dess har jag min gamlagamla telefon (den som har stora hacka i skalet efter att ha blivit tappad i stallgolvet otaliga gånger). på den gamlagamla telefonen fungerar inte telefonboken. det är därför jag är sur. har inga telefonnummer alls. kan inte ens skicka sms till folk jag inte kan mobilnumret utantill. hur många mobilnummer ser mitt arma huvud ut att kunna härbärgera? inte många måste jag erkänna. J:s nummer kan jag, och systerns och mor och fars nummer. sen är det nog. eller förresten, jag kan numret till 4H-Lisa (eftersom det är mitt gamla jobbnummer) och till 4H-Göran (eftersom det var det nummer jag ringde sådär tjugo gånger om dan i tre års tid). och så kan jag numret till Stina. sen är det nog slut på nummer. ruttet.

mer ruttet är att jag inte kommer kunna följa med den där Akademien och kära Torun till Danmark och Malmö eftersom jag börjat jobba då. det är riktigt värdelöst eftersom det är den turnéavslutningen jag och Torun verkligen hade bokat in att vi skulle åka tillsammans. fast det är ju URF nästa helg. och Emmaboda. Jaja, jag klarar mej väl ändå.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits