Paddi

Paddi

Vårt "husdjur" Paddi.

Vi har en massa paddor på tomten. En vid garaget, en hel flock i buskarna och i skogen, och en som bor här vid vår altan. Han vid altanen är väldigt orädd. Sitter och glor. Som paddor gör mest. Ibland badar han i fågelbadet jag ställt ut här framför altanen. Då gräver han ner sig bland stenarna och trycker sig mot bottnen. Han är rätt klumpig. Trillar nerför små stup och rullar omkring. Klantigt. Idag stod han och kikade nerför stupet vid syrenbuskarna. Då lyfte jag upp honom och la honom i fågelbadet istället. Där sitter han fortfarande. Han verkar tycka att det är skönt med ett litet kvällsdopp.

Idag har vi tagit hand om grannarnas hundar Bettan och Bella. Roligt! Galna stora Bettan och lilla kaxiga Bella. Vi gick och badade dom vid klippbadet. J badade också och jag slängde i pinnar som hundarna hämtade. J hämtade däremot inga pinnar. Och någon bäver syntes inte till idag. Han kanske hade fullt upp med egna pinnar på annat håll.

Igår skrev jag en novell. En sån där novell som liksom bara flyter ur en och dessutom blir riktigt bra. Sen försvann den från datorn innan jag hunnit spara den. Då blev jag sur. Sen surade jag i flera timmar. Typiskt dåligt.

Imorgon ska jag åka till Överskottscentralen och köpa en symaskin jag har bokat. Husqvarna. Det gillar jag. Sen ska här sys så det står härliga till! Maskinen ska stå på mitt skrivbord. J har nämligen STÄDAT skrivbordet åt mig! Tack tack tack! Helt fantastiskt! Under alla drivorna med stök fanns det ju ett skrivbord! Det hade jag nästan glömt bort. Hans städdille smittade av sig lite till mig och helt plötsligt fann jag mej själv skakandes mattor! Och sopa altanen! Och möblera om!

Nu håller jag på med att sortera mina färdiga smycken. Kom å köp! Bilder kommer senare...

Det är natt. Sov gott.


Kommentarer:
Postat av: Erika

Om man är spekulant på, inte paddor, men smycken...? Får man se något?

2006-08-07 @ 07:20:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits