Efter

Så är man 28 år. Konstigt, känns faktiskt inte som det är så stor skillnad egentligen. Allt går vidare. Livet, och det. Sista dagen på jobbet idag. Eller sista, ja sista dagen på mitt tremånadersvikariat iallafall. Nu börjar en tid som timvikare, som barnskötarvikarie. Ska bli väldigt roligt faktiskt. Ser fram mot att få välja lite när jag själv vill jobba. Det är en lyx. Och precis som jag vill ha det.

Fest i lördags, lite mat och trevligt här hemma i stugan, folk tycker vi bor mysigt och det gör vi ju också! Sen ut på reggaeklubb, dansade och spelade biljard för första gången. Det gick ju... inte så bra... men roligt var det!

Imorgon blir det jobb och sen "grav-öl" med jobbvännerna för att fira och sörja att jag slutar!

Brukar ju alltid skriva nåt recept... vet inte vad jag ska dra till med den här gången... Köttgryta? Den som puttrar på spisen just nu?

- - -

Fiffans köttgryta:
- Grytkött
- Lök
- Röd eller gul paprika
- Champinjoner
- Tomatpuré
- Vitlök
- Buljong
- Kryddor (Svartpeppar, salt, timjan och paprikapulver)

Bryn köttet med lite salt och peppar. Koka  med övriga ingredienser tills köttet är riktigt mört, typ en timme. Red eventuellt med mjöl. Servera med ris, en klick creme fraiche och en god blandad sallad. Är det festligt dricker du ett glas rött till och är det en grå värdelös vardag får du nöja dej med pissljummet kranvatten. Så det så.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits