griskött

det finns i de händelser som hände en gång
en ton, en melodi, en sällsynt sång
du vet, att i alla de mörka skrymslen och prång
som gömt sig bakom den väg som varit så lång
finns en lycka
en utsmycknad, att se positivt
det är nåt bra att kunna få vara lite sådär naiv
jag menar, de där breven som du skrev
den där människan du önskade och som du faktiskt blev
det är precis det som är livet i sig självt
att finna sig i någon annan, ens egen andra hälft
för vattnet som fanns i glaset som stjälpt
finns alltid kvar även om i annan form
lev livet nu, lev, och ta världen med storm



- - -
Har funderat och provlagat mat nu. Kommit fram till ett menyförslag som är enkelt och relativt billigt. Tror att det kan bli rätt bra. Huvudrätten blev strålande god när jag gjorde den hemma iallafall.

Förrätt - Liten tomat- och champinjonsallad, färskost med örter och nybakt bröd
Huvudrätt - Fylld fläskfilé med fetaostcreme, potatiskaka med zuccini, rödvin- och balsamicoreduktion

- - -

Jag är trött. Idag har jag bakat en massa matbröd. Bra att ha i frysen.
Och så åt vi riktig söndagsmiddag, gjorde älgköttbullar med potatis, brunsås och lingon. Gott!

Har sovit mycket. Imorgon är det jobb igen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits