tisdag 7/2

ojojoj. trött som en get. lagat mat idag, enkel mat. fiskpinnar med potatis och stuvad spenat. bakat bröd som faktiskt blev jättegott. barnen och fröknarna åt så magen stod i minst förtiåtta hörn. teo åt fem smörgåsar, jag åt fem, tanja åt sju... ojojoj.

sen åkte jag till aspudden för att träffa jaqee. hade bråttom eftersom hon skulle till grammisgalan vid sex. åkte fel buss. blev sur. tog en taxi istället. kostade inte så mycket. sen fick jag vara mamma och jaga på henne. hon är den mest virriga människa jag nånsin träffat! har jag sagt det förr? det tål att sägas igen. och igen. men, efter att vi ätit min snabblagade tomatsoppa fick jag äntligen iväg henne. sen lotsade jag henne till dramaten där vi träffade gillis och larsa. så roligt att se dem igen!

någon grammis fick hon inte men det är ju en ära bara att bli nominerad. man får se det på det viset.

imorgon ska jag på anställningsintervju. kul! spännande! och lite lite lite läskigt. men inte så mycket faktiskt.

dagens recept:
Fiffans mellis-bröd

- rågsikt
- grovt rågmjöl
- jäst
- salt
- anis
- fänkål
- matolja
- socker
- vatten

värm vattnet och en skvätt olja till rätt jästtemperatur.
dega ihop ingredienserna till en smidig deg.
jäs typ 40 minuter.
knåda.
platta ut i en långpanna.
jäs igen ca 30 minuter.
grädda i typ 20 minuter.
pensla eventuellt med vatten om ytan är väldigt hård eller om det är tandlösingar som ska äta.
låt svalna litegrann.
ät med smör och ost!

nä. gonatt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits