äh

surdag. som surdeg fast dåligt. köket är belamrat med pangade kartonger, värdelöst. måste gå till soprummet imorgon. värdelöst. tur att jag fick träffa marco idag iallafall. han är rolig men väldigt barnslig. rädd för allt. rädd för snöhögar, grästuvor, buskar, träd, stenar... osv. jag sa till honom att jag tyckte att han var löjlig men han brydde sig inte så särskilt. försökte många olika taktiker för att få mig att inse att buskar faktiskt kan bitas. han provade att 1) galoppera iväg 2) hoppa åt sidan 3) skutta 4) tvärstanna. störtlöjligt. stackars häst, han lyckades inte med ett enda trick. sen gick han fint och snällt och gjorde allt jag bad honom om. rolig häst det där. men varför råkar jag alltid ut för dessa nervmonster till hästar? tänker på korint som blev så rädd att hon välte, wenche som kunde tappa huvudet totalt och kasta sig in i närmaste buske för att hon blev så rädd för något...

nu ska jag duscha och gå och sova. klockan är tio.

dagens rätt: spagetti med linssås, rivna morötter.

tackåhej.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits