fryslig dag

jaha, även den bästa får ha sina dåliga dagar. kunde väl vara nån måtta på eländet kan man tycka. stressade ihjäl mej på jobbet för att hinna till pyskiologen. när jag slog på telefonen hade hon ringt och lämnat återbud. jaha. där ser man. åkte ner på stan. tog bussen från t-centralen. läste lite hastigt att den gick till "udde" nånting. rätt tänkt men fel åt fanders. vid skansen vaknade jag till och kom på att, nä, bussen ska inte mot waldemarsudde... den ska ju till blockhusudden... hoppade av. sprang femti meter tillbaka till busshållplatsen eftersom bussen närmade sig. hoppade på bussen. inser att jag tappat en av syrrans dyrbara vantar. hoppar av vid djurgårdsbron. väntar på nummer 69. fryser ihjäl. hoppar på 69 när den kommer. åker till stallet. rider. på en nipprig liten häst. men fin var han. väldigt fin. sen fodring och stängning av stallet. på väg till busshållplatsen ser jag hur bussen svischar förbi. jaha. tacksåmycket. väntar i tjugo minuter och hinner bli ihjälfrusen tills nästa buss anländer. hoppar av vid djurgårdsbron, väntar på 47:an. hoppar på bussen och åker tillbaka till skansen. hittar syrrans vante. väntar i tio minuter på att 47:an ska vända vid waldemarsudde. åker 47:an till centralen. åker till gullmars med tunnelbanan. väntar tio kalla minuter på 807:an. tar nyss nämnda buss hem till gudö. promenerar de tio minutrarna hem. landar hemma i hallen som en liten urvriden disktrasa. en stelfrusen disktrasa.

nu ska jag lägga mej i koma i sängen. men först en dusch så jag tinar.

tackhej.

(dagens rätt var köttfärssås med pasta och sallad.)
(morgondagens rätt är morot- och linssoppa, pannkaka med sylt.)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits