måndagsapati

måndag. igen. dessa måndagar. varför är det alltid måndag? tänk om nån vecka kunde börja med en fredag...

har varit en bra dag trots allt. lagat fiskgratäng till mina glada barn och vuxna. och till dom sura. och lessna. fiskgratäng, med dill. och potatis till. och jag har ont i benen sen i fredags när jag gick med mina stövlar jag inte gått i på flera veckor. så kan det gå. typiskt dåligt.

är skittrött. trots allt sovande i helgen. eller så är det därför. lagade kycklingsoppa till mej och J när jag kom hem. blev helt ok. ok, den blev god. jag erkänner. lite champinjoner. lite zucchini. lite purjo. lite buljong. lite kyckling. lite kryddor. ja, och potatis, creme fraiche och redning då. men jag har ont i benen för det. sådetså.

och NEJ det var inte lasagne som var dagens rätt. där har du fel!

- - -
borde skriva lite oftare. inte skriva som i skriva blajjig dagbok på nätet, who cares? skriva som i skriva nåt kreativt, på riktigt. en novell eller kanske bara en sketen dikt. nåt jag får tänka på. tills imorgon. eller så.

för övrigt känner jag fortfarande att jag borde höra av mej till mina vänner. det här funkar inte. måste sluta vara så asocial. nu är klockan halv nio. en dusch och sen gå och sova igen. vart tog dagen vägen?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits