Ruttet

Att vara superförkyld är sådär. Snorar och hostar och känner ingen lukt eller smak förutom grundsmakerna. Som att chokladen är söt och att maten är salt. Hatar att inte kunna njuta av smaken på mat. Då är det ingen idé att äta. Idag har jag ändå ätit 1) frukost 2) rester till lunch (sån där jakob med ris) 3) flingor och mjölk 4) tomatsoppa och mackor med grönsaker och ost 5) daim och kexchoklad 6) glass (tofuline vanilj) 7) två clementiner och så har jag druckit ca 6 stora glas med varm saft och te med honung i. Nu är jag trött på att vara sjuk. Om jag hade ett vanligt jobb som kontorsråtta skulle jag inte tvekat att åka till jobbet imorrn. Men nä, då ska man ha ett jobb där man måste vara pigg och fräsch (det är faktiskt inte så fräscht att stå och snora och hosta när man lagar mat till åtti pers...) Fast jag klagar inte, jag älskar det där jobbet. Det gör jag faktiskt. Och jag som knappt trodde att man kunde kliva upp klockan sex på morgonen FRIVILLIGT och sen åka till ett jobb som man tycker är ROLIGT. Men men, än är inte undrens tid förbi. Nu ska jag dricka det sjunde glaset te för dagen. Sen är det dags att sova.

För övrigt har jag inte sett till kolis idag men herr nötskrika har suttit här och pickat i sig frön och grejer.

Gonatt gott folk. Gå och lägg er. Dagen är slut. Tack å hej.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits