saturday

Så var det lördag igen. Kunde gått på country-klubb med Apan, Pärlan, Kartongen och Brorsan. Kunde ha gått ut med Mimmi och Sofia. Kunde varit hemma med J. Valde att vara hemma med J. Är trött efter veckan, trött efter att ha haft planeringsdag med jobbet igår för att därefter ha personalfest för att efter det åka till Hammarby sjöstad på karaokefest. Sa till mej själv och till andra att det är mot min religion att sjunga karaoke. Sen gick det som det gick med den saken. Är för mycket teaterapa, för mycket i mig vill stå i centrum hela tiden. Rockade loss på Alice Coopers 'Poison'. Rätt kul med karaoke ändå. Herregud vilken nörd jag är... Har fixat en blinddate mellan Anna och Brorsan. Haha, kul...

Planerade menyer igår på förmiddagen. Skrev upp kom-ihåg-listor att lämna ut på avdelningarna. Och inköpslistor. Sen efter mumsig lunch på kinarestaurang (där jag blev kallad "lilla syster" och Peter för "direktörn") gick jag till dagis och lagade lite tapas-plock. Sen lassade jag allt på en barnvagn och knallade tillbaka till lokalen.

Hade det trevligt faktiskt. Känns mer och mer trist att lämna alla de fina människorna just när man börjat lära känna dom... Antar att det hör livet till men det blir inte roligare för det.

Just nu står bröd på jäsning, lite nybakat är aldrig fel en lördagskväll. Lite te och nybakt bröd med ost på, kanske ett glas rött för mysfaktorns skull... Jag har det så bra i mitt liv. Oförskämt bra. Men jag är tacksam.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits