söndag soldag

var ute på lokal igårkväll minnsann. mimmi och fi, såklart! satt hos mimmi först med sofia emma och daniel. en upplänning med fyra östersundare. dessa östersundare, överallt är dom... det är en sekt det där östersund. iallafall. anyway. sen drog vi till marie lavau på hornsgatan, jag och mimmi hade roligt. trots att det var förfest till oasis spelning och sjukt mycket poppigt folk. kom hem halv fem. snark!

idag är soldag. snön ligger alldeles nyfallen vit över hela gudö. faktiskt en guds ö idag. solen som gnistrar i rimfrosten, man kan ju bli poetisk för mindre! jag och J promenerade till Sågen på de små grusvägarna. sen tog vi bussen från Sågen till ÖB. där fyndade vi loss alldeles rejält mycket. diskbalja är mycket bra att ha när man har en fin men totalt ofunktionabel diskho. J fick tre par raggsockor och en grön militärkofta. jag fick två par trosor modell tant. en låda mazariner, choklad och chips fick balansera upp allt nödvändigt och praktiskt. billiga bönor, tre burkar för tio... köpte nio burkar bönor. svarta bönor, black eye-bönor och borlottibönor (my favorites!) sen avslutade vi konsumtionsfrosserierna med att ladda frysen med tre påsar billigt matbröd. och därefter, mc donalds. härligt!

när vi väl kom hem med våra fynd blev det strömavbrott. jag gillar strömavbrott. gillar när det händer grejer. hela gudö var kolsvart. det är fascinerande att se världen som den skulle sett ut om det inte fanns elektricitet. vi tände ljus i hela köket, satt på en filt och mumsade ÖB-choklad. sen passade vi på att sova middag. när vi vaknade hade strömmen kommit tillbaka. tittade på den gripande dokumentären om han som blivit totalförlamad. börjar visst bli nåt återkommande, att vi tittar på gripande dokumentärer om folk som råkar få sjukdomar och grejer och som sedan dör. och så lipar vi när vi tittar på det. fast jag gillar dokumentärer om dom är fint gjorda, "en gång i vansbro" är ju helt fantastisk, och likaså "snickeriet", för att inte tala om "som gregory peck". på svt:s hemsida kan man titta på en massa bra grejer som dom visat på teve.

nu ikväll har vi ätit tekakor och druckit te. känns lite som husvagnsmat. har lyssnat på svenska dialekter på
http://swedia.ling.umu.se/ och skrattat och kännt igen. kolla in sidan! lyssna! sveriges mångfald är fantastisk och dialekterna ett försvinnande folkarv... skulle vara roligt att skriva ner en massa konstiga dialektala ord som folk använder. pappa säger "trösgårn" om tröskeln, det är coolt. och så säger han "hejdå" istället för hej. det är också coolt, särskilt som folk kan bli förvirrade av det. kanske borde börja säga hejdå istället för hej, bara för att förvirra folk, gillar att förvirra folk, det är kul...

pratade med ida igår. det var fint. det är en bra syster det där. och duktig är hon också. även fast hon kan vara rätt så argsint... hehe...

nu är klockan tjugo över elva. ska gå och försöka sova även om jag inte är särskilt trött. dumt att sova middag sådär, man ska sova på natten istället. just precis så. imorgon är det en måndag. igen. veckorna går så fort! och igår var det en månad tills jag fyller år. tjugoåtta. herreminje... gamla tanten. vad kan jag önska mig i fölsedasgpresang? vet inte... en liten häst? ett fast jobb? en trisslottsvinst, 25000 i månan i 25 år. vore helt perfekt. då skulle jag köpa en häst (malte skulle passa bra, jatack!), en bil och skaffa barn. typ. eller nåt.
fast får jag inte en trisslottsvinst eller ett jobb, ja då går det bra med en skärbräda i trä.

vad sitter jag här och knapprar för? lägg av! gå å lägg dej!
gonatt!

PS, igår gjorde jag hemlagade köttbullar med brunsås, kokt potatis och lingon. MUMMA!

Kommentarer:
Postat av: miriam

älskar shopping på ÖB, tanttrosor och militärtröjor. Fast jag och pappa brukar åka dit, och så tittar vi snett och fnissar åt de andra som handlar där, som är typiska ÖBmänniskor, för det är ju inte vi, eller?...

2006-01-27 @ 13:07:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits