kimchi

tistelvind har börjat sälja kimchi på burk. äntligen nån som har fattat nåt! den är hyfsad, lite svenskt mesig kanske. har ätit den till pastasallad med chorizo i idag. passade perfekt.

det är verkligen sommar nu! barnen badar i poolen och fröknarna badar i svett... precis som det ska vara.

nu har jag precis tillverkat pärlgrejer som jag hängt upp i lönnen. det blev fint. ska bli roligt att se hur det blir när solen skiner.

nu ska jag nog gå och sova. försov mej imorse, tog bilen till jobbet för att jag hade så bråttom, körde fel, kom fram sent, hittade ingen parkering, hittade parkering-kortläsaren funkade inte i automaten så jag fick springa till konsum och växla, sprang till parken där de andra redan var. fantastiskt. nätack. imorgon ska här åkas kommunalt. NEJ nu kom jag på att mitt busskort gick ut idag. skit också.

ibland är det fantastiskt att leva.

Kommentarer:
Postat av: Erika

En ovetandes norrländska undrar; vad är kimchi?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits