stå upp

stå upp för dina åsikter, vem säger att de är mindre värda än andras? våga säga emot, våga säga vad du tycker, ingen kommer se ner på dej för det, tvärtom, att våga stå upp för sig och sina åsikter inger respekt.

jag lever med filosofin att  tystnad är att hålla med. säger man inte till om att man tycker att något är fel så har man heller inte rätt att prata illa om det med andra.

även om jag tycker att detta är en självklarhet är det inte så för alla andra. men jag vägrar bry mig om sura blickar och buttra miner så länge ingen säger till mej personligen att jag gör något de inte tycker om.

observera att det här med att säga ifrån och inte bry sig om vad andra tycker INTE innebär att man ska köra över folk hur som helst. det är inte det jag menar. för att generalisera, jag tycker att folk i allmänhet har svårt för att säga vad de tycker och känner. det kan irritera mej enormt men lämnar oftast bara någon slags besvikelsekänsla i mig. tycker att människor i vuxen ålder borde lärt sig att stå upp för sig själva. att människor borde lärt sig att ärlighet, vanlig enkel ödmjuk ärlighet, alltid varar längst. det är något att bygga på. det ger människor förståelse och respekt för varandra.

hur ska jag kunna lita på en människa som jag vet inte säger vad den tycker? hur ska man kunna lita på en människa som inte vågar stå upp utan tar sig fram krypandes i sidled?


det här är en parantes. (  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ )

fyll den med vad du vill.

dina åsikter räknas.

och du.


Kommentarer:
Postat av: Erika

Så himla bra sagt/skrivet!! Jag håller med. Det farligaste som finns är de som håller sin åsikt dold och som bara låter saker hända. Weej för dig!!

Postat av: Carola

yes håller med ;D

2006-06-23 @ 20:01:53
URL: http://mixedpearl.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits