utochinnanför


allt är bara utochinnanför
och även om livet leker sig fram som sig bör idag
vet jag ingen som hör mig
nej inte ens jag

mina vänner är innan och då bara borta
och precis som dagarna så länge varit alltför korta
försöker jag hinna fånga tidens kottar
mellan stixiga barr
mellan skrik, gråt och röster med darr
jag vet inte längre vart jaget börjar och var du slutar
vet inte riktigt på vilken ruta jag står
vet inte alls åt vilket håll jag egentligen går eller lutar

norr söder öst eller väst
vet faktiskt inte vad som är bäst
men please be my guest
ge mej ett förslag
jag är öppen för allt idag
vad som helst måste vara bättre än just det här
för, det är väl som det är
att när livet inte ger nåt utan mest bara tär
det är då man önskar sig en helt annan karriär
önskar få slippa en väg mot allmän självförnedring
förminskning av sin egen person
att slippa hålla sitt eget ödes slutplädering
och istället sitta säkert på sin egen tron

det är en tron som i tro som i självförtroende
att hitta sitt eget hjärtas äkta boende
att leva ut den man verkligen är
att inse att man lever bara nu och här
ett varande utan regler, utan ramar och förbud
en upplevelse utan skrik och otäcka ljud
det kommer alltid att finnas saker som stör
jag kommer alltid att känna mig utochinnanför
men man lever egentligen en alltför kort stund
så jag lever på riktigt varje sekund
jag lever som om den vore min livstid
och hitta på så sätt en smula frid


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits