kollo

en helg på synsholmen. försommarsol och roliga människor. galnaste bilresan ner i volvo leffe. leffe var väldigt duktig även om vi som åkte (jag, miriam, mikaela, jonas och thomas) kanske inte var så bra på att hitta... helt plötsligt utbrister thomas: "men, här är ju vättern!" det var bara att åka tillbaka. jaja, vi fick iallafall se vättern... båten till kollo gick från mons camping klockan halv nio. vi kom fram vid halv elva... men vi hade så roligt under bilfärden så det gjorde inte så mycket, tror inte att nån av oss hade velat vara utan de där extra två timmarna. vi satt och sjöng egenhändigt komponerade sånger på låtsas-kinesiska, låtsas-arabiska och låtsas-afrikanska... hittade på en låtsas-afrikansk sång i olika stämmor, ackompanjerade av get-bräkande... och så berättade vi dåliga historier...

på lördagen blev jag sjuk. dunderförkyld. feber. typiskt dåligt. några alvedon gjorde att jag iallafall orkade laga mat till alla ledarna, 21 st. köttfärssås och spagetti, grillat kött och klyftpotatis med filsås och cole slaw.. på söndagen lagade jag thaigryta och sen byggde jag lite finare res-kost-mackor. det var de duktiga ledarna värda efter en hel helgs hårt arbete!

igår måndag och idag tisdag var jag också sjuk. har iallafall orkat göra klart förberedelserna inför kommande helg då vi har lägerledarkurs för 4H.

nu ska jag sova. gör det du också.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits