Påsk & sånt där...

Vi
Gulligull...


Allt snurrar på så fort just nu, så mycket som händer, planerade saker och oplanerade. Jag finner mig själv fladdrandes ut ur och in i orkanens öga. Det snurrar, min värld snurrar, eller är det bara mitt huvud? Jag är yr och famlar efter saker att stödja mig mot. Hittar gamla minnen och nya drömmar, de stryker mig medhårs med vassa tungor. Jag sover oroligt. Vaknar sliten, somnar klarvaken. Så mycket är annorlunda och ovant. Jag tror jag är åksjuk, det snurrar för fort, släpp ner mej, släpp ut mig. Jag tror jag måste kräkas. Men det är klart jag inte gör det. Istället tänker jag på senap. Senap under osten på knäckebrödssmörgåsarna. Senap på grillad korv. Senap på ägg. Senap på potatis, att äta istället för sömn.
Hunden är iallafall frisk nu, vet inte vad det var med honom, formsvacka kanske. Han är iallafall frisk nu, galnare än någonsin. Han tuggar till och med på pinnar. Han är nästan som en riktig hund.
Jag har skrivit de flesta adresserna på kuverten nu. Johan har köpt en skrivare till sitt företag. Den kan skriva ut på båda sidorna av papperet och kan ta emot bilder från min telefon via infraröd port. Det är makt. Teknik är makt. Jag är totalt oteknisk.
Har varit sjukskriven i över en vecka nu, det är orkanens fel. Det är en blåsig vår vi har...

Kommentarer:
Postat av: Erika

Jo bilen går. Hunden leker eller?

Postat av: Erika

Jo, saltlakrits går allt hem. Speciellt om de är sådär salta som man nästan får ont på tungan. mmm.

2007-04-17 @ 18:04:47
URL: http://newmrs.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits